Regulamin
Regulamin sklepu internetowego
www.charlottefashion.pl
-
POSTANOWIENIA OGÓLNE
-
Regulamin określa zasady sprzedaży w formie wysyłkowej odzieży, obuwia i akcesoriów oraz usług świadczonych drogą elektroniczną za pośrednictwem witryny internetowej działającej pod domeną www.charlottefashion.pl.
-
Sklep internetowy prowadzony jest przez FOSM Spolka zoo, z siedzibą pod adresem: ul. Rzepakowa 4J/35, 40-541 Katowice wpisaną przez właściwy sąd rejestrowy: Sąd Rejonowy Katowice-Wschód w Katowicach VIII Wydział Gospodarczy do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0001150954, REGON: 540707299, NIP: 9542882426.
-
Wszelką korespondencję związaną z działalnością sklepu internetowego należy kierować na następujący adres: Charlotte Fashion, ul. Wybickiego 7A, 41-303 Dąbrowa Górnicza (Polska) lub na adres elektroniczny: bok@charlottefashion.pl. Numerem kontaktowym sklepu internetowego jest: +48 22 257 10 33.
-
FOSM Spolka zoo jest administratorem danych osobowych klientów i użytkowników witryny i sklepu internetowego www.charlottefashion.pl w granicach i na zasadach określonych w Polityce Prywatności. Dane osobowe klientów i użytkowników przetwarzane są na zasadach określonych
w Polityce Prywatności w oparciu o obowiązujące przepisy dotyczące ochrony danych osobowych, świadczenia usług drogą elektroniczną, prawa telekomunikacyjnego oraz inne stosowne przepisy prawa w tym zakresie. -
Zmiana Regulaminu w zakresie usług bezterminowych o charakterze ciągłym, może nastąpić
z ważnych przyczyn takich jak:
-
konieczność dostosowania Regulaminu do obowiązujących lub mających wejść w życie przepisów prawnych,
-
konieczność zmiany zakresu lub świadczenia Usług lub sprzedaży Towarów, w tym ich wycofanie przez Sklep, w tym także funkcjonalności strony internetowej www.charlottefashion.pl,
-
konieczność dostosowania Regulaminu do zmiany przedmiotu działalności Sklepu.
-
Informacja o zmianie Regulaminu, o której mowa w ust. 5, zostanie, nie później niż na 14 dni przed datą wejścia w życie zmiany, zamieszczona na stronie internetowej www.charlottefashion.pl oraz wysłana na adres poczty elektronicznej Klienta z informacją o dacie wejścia w życie zmiany Regulaminu wraz z podaniem nowej treści Regulaminu. W razie, gdy Klient, nie akceptuje nowej treści Regulaminu uprawniony jest do rezygnacji z dalszego korzystania z usług i wypowiedzenia zawartej ze Sklepem umowy w ciągu 14 dni od daty poinformowania o zmianie Regulaminu.
-
Zmiana Regulaminu w zakresie umów sprzedaży oraz innych umów, które nie mają charakteru ciągłego, może nastąpić w każdym czasie, przy czym do umów zawartych przed zmianą Regulaminu, stosuje się Regulamin w wersji obowiązującej w chwili zawarcia umowy.
-
Aktualnie obowiązujący Regulamin dostępny jest w zakładce „Strefa Klienta”.
-
Regulamin obowiązuje od dnia 01.06 2025 roku.
-
DEFINICJE
Regulamin nadaje poniżej wymienionym wyrażeniom w nim występującym, następujące znaczenia:
-
Klient - osoba fizyczna, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, która zawarła lub zamierza zawrzeć Umowę ze Sprzedawcą i/lub korzysta lub zamierza skorzystać z Usługi, w tym elektronicznej oferowanej w ramach Sklepu;
-
Konsument - osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązaną bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
-
Polityka Prywatności - dokument określający zasady przetwarzania danych osobowych klientów
i użytkowników witryny i sklepu internetowego www.charlottefashion.pl oraz plików cookies; -
Regulamin - niniejszy Regulamin sklepu internetowego działającego pod domeną www.charlottefashion.pl;
-
Sklep – witryna oraz sklep internetowy działający pod domeną: www.charlottefashion.pl
-
Sprzedawca – FOSM spolka zoo z siedzibą w Katowicach;
-
Sprzedaż konsumencka – umowa, w tym zawierana na odległość i poza lokalem przedsiębiorstwa, zobowiązująca do przeniesienia własności Towaru lub o dostarczanie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta;
-
Towar - rzeczy ruchome oferowane do sprzedaży bądź zamówienia za pośrednictwem Sklepu;
-
Umowa – umowa zawarta pomiędzy Sprzedawcą, a Klientem, której przedmiotem jest przeniesienie własności Towaru/dostarczanie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej/ świadczenie usługi lub inne świadczenie, którego przedmiotem są Towary i Usługi oferowane w Sklepie;
-
Umowa zawarta na odległość - umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość, bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie;
-
Usługa - świadczenia wykonywane przez Sprzedawcę na rzecz Klientów;
-
Usługa elektroniczna – usługa świadczona bez jednoczesnej obecności stron, poprzez przekaz danych na indywidualne żądanie Klienta (usługobiorcy), przesyłanej i otrzymywanej za pomocą urządzeń do elektronicznego przetwarzania, włącznie z kompresją cyfrową, i przechowywania danych, która jest w całości nadawana, odbierana lub transmitowana za pomocą sieci telekomunikacyjnej;
-
Użytkownik – osoba korzystająca z witryny i sklepu internetowego www.charlottefashion.pl
z chwilą wejścia na stronę internetową; -
Zamówienie - oświadczenie woli złożone przez Kupującego, wyrażające wolę zawarcia umowy,
w którym Kupujący precyzuje ilość i rodzaj zamawianych produktów oraz warunki jego dostarczenia oraz zapłaty.
-
USŁUGI ŚWIADCZONE DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
-
Klient obowiązany jest do korzystania ze Sklepu oraz usług elektronicznych udostępnianych za jego pośrednictwem w sposób zgodny z przepisami obowiązującego prawa oraz postanowieniami Regulaminu, z poszanowaniem praw autorskich i własności intelektualnej Sprzedawcy oraz osób trzecich. Zabronione jest dostarczanie przez Klienta Sklepu treści o charakterze bezprawnym.
-
Sprzedawca świadczy za pośrednictwem Sklepu następujące usługi świadczone drogą elektroniczną:
-
Formularz „Newsletter”:
-
usługa dostępna jest w zakładce „Newsletter” oraz w formularzu składania zamówienia,
-
korzystanie z Usługi jest możliwe po wskazaniu imienia, prawidłowego adresu poczty elektronicznej oraz zaznaczeniu obligatoryjnego checkboxa o zgodzie na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych,
-
umowa o świadczenie Usługi zawierana jest na czas nieoznaczony w chwili kliknięcia przycisku „Zapisz się” oraz potwierdzenia zapisu do Newslettera poprzez wiadomość mailową przesłaną przez Charlotte Fashion na wskazany adres e-mail i ulega rozwiązaniu
z chwilą rezygnacji z subskrypcji, -
Użytkownik może w każdej chwili zrezygnować z Usługi poprzez kliknięcie linku
z rezygnacją znajdującego się w każdej wiadomości newsletterowej, wpisaniu imienia, adresu e-mail oraz kliknięciu przycisku „Wypisz się”, -
Newsletter przesyłany jest wyłącznie osobom, które dokonały subskrypcji Newslettera;
-
Formularz „Napisz swoją opinię”:
-
usługa dostępna jest w ofercie danego Towaru i polega na wystawieniu opinii co do Towaru z tej oferty (wybrania odpowiedniej liczby gwiazdek w skali od 1 do 5, podaniu treści opinii, imienia i adres e-mail i fakultatywne dodaniu zdjęcia produktu),
-
umowa o świadczenie Usługi zawierana jest na czas nieoznaczony w chwili przystąpienia do wypełniania formularza przez Użytkownika i ulega rozwiązaniu z chwilą odstąpienia od jego uzupełniania lub w momencie dodania opinii,
-
Sklep nie weryfikuje dodawanych opinii;
-
Formularz rejestracyjny:
-
Usługa dostępna jest w zakładce „Zarejestruj się” na witrynie internetowej Sklepu www.charlottefashion.pl i polega na założeniu Konta w Sklepie,
-
skorzystanie z Usługi jest możliwe po wpisaniu danych kontaktowych, ustaleniu loginu oraz hasła a następnie zaznaczeniu obligatoryjnego checkboxa o akceptacji warunków Regulaminu i Polityki prywatnościi kliknięciu przycisku „Zarejestruj konto”,
-
umowa o świadczenie Usługi zawierana jest na czas nieoznaczony w chwili przystąpienia do wypełniania Formularza rejestracji i ulega rozwiązaniu z chwilą skutecznego założenia Konta;
-
Formularz „Konto”:
-
Usługa dostępna jest w zakładce „Zaloguj” poprzez wypełnienie formularza logowania poprzez wpisanie adresu e-mail, podanego podczas rejestracji Konta lub logu/numeru karty stałego klienta oraz ustalonego hasła/pinu do karty stałego klienta,
-
w ramach Usługi Klient ma dostęp do swoich danych, złożonych zamówień, zapisanych adresów oraz form płatności, reklamacji, clubu #charlottefashion, rabatów oraz do możliwości zmiany hasła,
-
Konto jest niezbywalne,
-
Usługa zawierana jest na czas nieoznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą usunięcia Konta,
-
Klienta może zostać pozbawiony dostępu do konta w Sklepie, jak również mieć ograniczony dostęp do części lub całości zasobów Sklepu, ze skutkiem natychmiastowym, w przypadku naruszenia przez Klienta Regulaminu, a w szczególności, gdy Klient:
-
podał w trakcie rejestracji w Sklepie dane niezgodne z prawdą, niedokładne lub nieaktualne, wprowadzające w błąd lub naruszające prawa osób trzecich,
-
dopuścił się za pośrednictwem Sklepu naruszenia dóbr osobistych osób trzecich, w szczególności dóbr osobistych innych klientów Sklepu,
-
dostarczył w ramach korzystania z usług elektronicznych treści o charakterze bezprawnym,
-
Klient może w każdym czasie żądać usunięcia konta poprzez przesłanie takiego żądania na adres e-mail Sklepu: bok@charlottefashion.pl z podaniem danych identyfikacyjnych konta, które ma zostać usunięte. Sklep zrealizuje żądanie usunięcia konta w terminie do 14 dni od dnia otrzymania zgłoszenia;
-
Formularz „Twój koszyk” wraz z Formularzem „Zamówienie”:
-
usługa „Koszyk” dostępna jest poprzez kliknięcie w karcie oferty danego Towaru przycisku „Dodaj do koszyka” a następnie przejście do zakładki „Twój Koszyk” a następnie „Idź do koszyka”,
-
Koszyk zawiera wybrane przez Klienta Towary, które zamierza nabyć w Sklepie wraz
z podaniem ich cen, możliwością wprowadzenia kodu promocyjnego oraz wyboru sposobu dostawy i płatności, -
usługa Formularz „Zamówienie” dostępna jest po kliknięciu przycisku koszyka a następnie przycisku „Przejdź dalej”,
-
skorzystanie z Usługi możliwe jest po wypełnieniu formularza, w tym wpisania obowiązkowych danych osobowych, dokonaniu wyboru sposobu dostawy, metody płatności, kliknięciu przycisku o zapoznaniu się z Regulaminem oraz złożeniu zamówienia z obowiązkiem zapłaty poprzez kliknięcie przycisku „Zamawiam i płacę”, co wiąże się z finalizacją zakupu i pociąga za sobą obowiązek zapłaty,
-
korzystanie z usługi możliwe jest zarówno w ramach zalogowania się na Konto poprzez wypełnienie formularza logowania jak i bez konieczności zalogowania się/rejestracji,
-
umowa o świadczenie Usługi zawierana jest na czas oznaczony w chwili dodawania Towaru do koszyka/ przystąpienia do wypełniania formularza i ulega rozwiązaniu z chwilą kliknięcia przycisku potwierdzającego złożenie zamówienia albo w chwili odstąpienia od wypełniania Formularza,
-
po złożeniu zamówienia, Klient otrzymuje w formie wiadomości e-mail potwierdzenie złożenia zamówienia zawierające Regulamin wraz z załącznikami;
-
Formularz „Club #charlottefashiongirls”:
-
usługa jest programem lojalnościowym Charlotte Fashion i jest dostępna poprzez wypełnienie formularza znajdujące się w zakładce „Strefa Klienta”,
-
usługa zawierana jest na czas nieoznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą rezygnacji lub usunięcia konta;
-
Formularz reklamacyjny:
-
usługa dostępna jest w zakładce „Chcę zareklamować produkt” znajdującej się w sekcji „Moje zamówienie” w stopce strony,
-
skorzystanie z usługi jest możliwe poprzez wpisanie numeru zamówienia podlegającego reklamacji oraz numeru telefonu lub adresu e-mail i kliknięciu przycisku „Znajdź zamówienie”,
-
umowa o świadczenie Usługi zawierana jest na czas nieoznaczony w chwili przystąpienia do wypełniania Formularza reklamacyjnego i ulega rozwiązaniu z chwilą skutecznego jego wysłania;
-
Formularz zwrotu:
-
usługa dostępna jest w zakładce „Chcę zwrócić produkt” znajdującej się w sekcji „Moje zamówienie” w stopce strony,
-
skorzystanie z usługi jest możliwe poprzez wpisanie numeru zamówienia podlegającego reklamacji oraz numeru telefonu lub adresu e-mail i kliknięciu przycisku „Znajdź zamówienie”,
-
umowa o świadczenie Usługi zawierana jest na czas nieoznaczony w chwili przystąpienia do wypełniania Formularza reklamacyjnego i ulega rozwiązaniu z chwilą skutecznego jego wysłania;
-
Formularz „Lista zakupowa”
-
usługa dostępna jest w zakładce „Lista zakupowa” znajdującej się w sekcji „Moje konto” w stopce strony lub pod ikonką serca w nagłówku strony,
-
skorzystanie z usługi jest możliwe poprzez dodanie produktu do Listy zakupowej poprzez wybór rozmiaru produktu w karcie produktu oraz zaznaczenie ikonki serca z prawej strony przycisku „Dodaj do koszyka”,
-
usługa polega na umieszczeniu i przechowywaniu na Liście zakupowej dowolnej liczby produktów, przy czym dodanie produktu do listy zakupowej nie oznacza automatycznie jego rezerwacji,
-
usługa dla niezalogowanych Klientów jest świadczona do momentu wygaśnięcia sesji (około 24h) a dla Klientów zalogowanych przez czas nieoznaczony.
-
Korzystanie z Usług elektronicznych dostępnych za pośrednictwem Sklepu jest nieodpłatne.
-
W celu korzystania z Usług elektronicznych udostępnionych w ramach Sklepu system teleinformatyczny Klienta powinien spełniać następujące wymagania techniczne:
-
urządzenie końcowe Klienta posiada dostęp do sieci Internet;
-
Klient ma dostęp do poczty elektronicznej;
-
przeglądarka internetowa (np. Mozilla Firefox, Google Chrome, Internet Explorer, Opera, Safari, Microsoft Edge) obsługująca pliki cookies;
-
włączenie w przeglądarce internetowej możliwości przechowywania plików cookies oraz obsługi Javascript.
-
Klient ponosi opłaty związane z dostępem do sieci Internet zgodnie z taryfą swojego dostawcy usług internetowych.
-
Klient zobowiązany jest do wprowadzania danych osobowych zgodnych ze stanem faktycznym.
-
Tryb postępowania reklamacyjnego Usług świadczonych drogą elektroniczną (dotyczy wyłącznie kwestii technicznych, jak np. niedziałanie Konta czy formularzy):
-
w przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania Usługi elektronicznej przez Sprzedawcę, Klient uprawniony jest do złożenia reklamacji na zasadach przewidzianych Regulaminem,
-
reklamacje związane z udostępnianiem Usług elektronicznych w ramach Sklepu internetowego lub inne dotyczące działania Sklepu Klient może składać np. pocztą tradycyjną na adres:
Charlotte Fashion, Wybickiego 7A, 41-303 Dąbrowa Górnicza (Polska) lub na adres elektroniczny: bok@charlottefashion.pl, -
W zgłoszeniu reklamacyjnym zalecane jest wskazanie przez Klienta okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji (np. daty wystąpienia i rodzaju wady), określenie żądania Klienta, danych kontaktowych osoby zgłaszającej reklamację,
-
Sklep zajmuje stanowisko co do zgłoszenia niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia jego otrzymania,
-
Klient korzystający z usług elektronicznych o charakterze ciągłym i bezterminowym (np. usługa Konta) może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi bez podania przyczyny, przy czym realizacja tego uprawnienia nastąpi po przesłaniu Sprzedawcy oświadczenia w tym przedmiocie,
-
Sklep zastrzega sobie możliwość wypowiedzenia umowy o świadczenie Usługi Konta z zachowaniem 7-dniowego terminu wypowiedzenia w przypadku naruszenia postanowień Regulaminu,
-
Sklep w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia, w tym przerwy w funkcjonowaniu strony internetowej spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością strony internetowej z infrastrukturą techniczną Klienta.
-
SKŁADANIE ZAMÓWIEŃ
-
Zamówienia na Towary lub Usługi oferowane w Sklepie można składać drogą elektroniczną za pomocą Formularza zamówień dostępnego na stronie internetowej Sklepu albo telefonicznie poprzez numer: +48 22 257 10 33.
-
Pozycja w ofercie Sklepu nazwana "Zestawem" traktowana jest jako jeden produkt, wobec tego:
-
w przypadku chęci odstąpienia od umowy należy odesłać na adres Sklepu wszystkie produkty ujęte w Zestawie,
-
w przypadku chęci Wymiany Towaru, istnieje możliwość wymiany wyłącznie na inny rozmiar konkretnego produktu z Zestawu (brak możliwości Wymiany na zupełnie inny Towar),
-
jeżeli na adres Sklepu zostanie zwrócony Zestaw w niepełnej liczbie sztuk, wówczas promocja dotycząca Zestawu traci swą ważność, a cena produktu, od którego Klient nie odstępuje, staje się ceną regularną. Wartość zwrotu zostanie pomniejszona o różnicę wynikającą z powrotu pozostałego produktu do ceny regularnej.
-
W celu złożenia Zamówienia nie jest wymagana rejestracja ani zalogowanie się w Sklepie.
-
Warunkiem niezbędnym do realizacji zamówienia składanego drogą elektroniczną jest prawidłowe wypełnienie przez Klienta Formularza zamówienia zgodnie z pkt III ust. 2 pkt 5 Regulaminu. Zgodnie z Regulaminem:
-
w trakcie składania Zamówienia Klient ma możliwość wykorzystania kodu rabatowego otrzymanego w drodze określonych akcji promocyjnych. Kod rabatowy może wykorzystać tylko raz. Kody rabatowe i wszelkie promocje nie łączą się ze sobą,
-
po podaniu przez Klienta korzystającego ze Sklepu wszystkich niezbędnych danych, wyświetlone zostanie podsumowanie złożonego Zamówienia zawierające informacje dotyczące:
-
przedmiotu zamówienia,
-
jednostkowej oraz łącznej ceny zamawianych produktów lub usług (z uwzględnieniem promocji w przypadku jej zastosowania), w tym kosztów dostawy,
-
wybranej metody płatności,
-
wybranego sposobu dostawy,
-
czasu dostawy.
-
oświadczenie woli Klienta zawarcia Umowy sprzedaży następuje w chwili kliknięcia przycisku „Zamawiam i płacę” – do momentu naciśnięcia przycisku „Zamawiam i płacę” Klient ma możliwość modyfikacji wprowadzonych danych oraz w zakresie wyboru Towaru. W tym celu należy kierować się wyświetlanymi Klientowi komunikatami oraz informacjami dostępnymi na stronie,
-
po złożeniu Zamówienia, Klient otrzymuje wiadomość e-mail, zawierającą ostateczne potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia a Umowę traktuje się za zawartą
z momentem otrzymania przez Klienta tej wiadomości e-mail, -
w przypadku nieotrzymania zapłaty za zamówienie przez Sklep, zamówienie nie jest uznawane za prawidłowo złożone, co oznacza, że umowa nie dochodzi do skutku, a zamówienie nie zostanie zrealizowane.
-
Złożenie zamówienia jest równoznaczne z potwierdzeniem zapoznania się z Regulaminem, jego pełną akceptacją oraz z akceptacją zobowiązania do zapłaty wynikającego ze złożonego zamówienia, w szczególności jego wysokości i terminu zapłaty.
-
Utrwalenie, zabezpieczenie, udostępnienie oraz potwierdzenie Klientowi istotnych postanowień Umowy sprzedaży Towarów następuje poprzez przesłanie Klientowi na podany adres e-mail paragonu lub potwierdzenia sprzedaży lub specyfikacji zamówienia lub faktury VAT.
-
CZAS REALIZACJI ZAMÓWIEŃ
-
Termin realizacji dostawy na terenie Polski wynosi do 14 dni roboczych licząc od zaksięgowania pieniędzy na koncie. W szczególnych wypadkach termin może się wydłużyć do 30 dni, o czym Klient zostanie poinformowany w wiadomości email.
-
Sklep przesyła na adres e-mail podany przy składaniu zamówienia informacje o postępach
w realizacji zamówienia. Ponadto po zalogowaniu do Konta kupujący posiada dostęp do wszelkich informacji o bieżących oraz już zrealizowanych zamówieniach tj. statusie realizacji, zawartości
i podanych adresach.
-
CENY PRODUKTÓW
-
Cena podana przy każdym produkcie w chwili złożenia zamówienia przez Klienta jest wiążąca. Zmiana ceny produktu po złożeniu zamówienia nie ma wpływu na wysokość zamówienia.
-
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmian cen i dostępności Towarów znajdujących się
w Sklepie, z zastrzeżeniem ust. 1. -
Ceny produktów w Sklepie wyrażone w złotych polskich (PLN) są cenami brutto.
-
W każdym przypadku informowania o obniżeniu ceny towaru obok informacji o obniżonej cenie uwidacznia się również informację o najniższej cenie tego towaru, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki.
-
Jeżeli dany towar lub dana usługa są oferowane do sprzedaży w okresie krótszym niż 30 dni, obok informacji o obniżonej cenie uwidacznia się również informację o najniższej cenie tego towaru lub tej usługi, która obowiązywała w okresie od dnia rozpoczęcia oferowania tego towaru lub tej usługi do sprzedaży do dnia wprowadzenia obniżki.
-
Ceny nie obejmują kosztów związanych z wysyłką zamówionych Towarów. Koszt wysyłki zostanie doliczony do wartości Zamówienia w zależności od wybranego sposobu wysyłki lub odbioru Towaru.
-
PŁATNOŚĆ
-
Sposób płatności jest wybierany przez Zamawiającego. Sprzedawca informuje, iż dopuszczalne są następujące metody płatności zamówień:
-
BLIK,
-
Odroczone płatności PayPo,
-
PayPal,
-
przelewem on-line,
-
Kartą płatniczą,
-
Przelewem na numer konta bankowego:
-
PLN: 94 1240 2962 1111 0011 4980 5620,
-
EUR: 23 1240 2962 1978 0011 4980 5646.
-
Kurierowi w momencie odbioru zamówienia – w przypadku płatności za pobraniem.
-
Sprzedawca zastrzega sobie własność Towaru do momentu uiszczenia przez Klienta ceny.
-
FORMY DOSTAWY I ODBIÓR TOWARU
-
Koszt wysyłki Towarów uzależniony jest od sposobu dostawy wskazanego przez Klienta oraz kraju, do którego nadana ma być przesyłka. Koszty dostawy każdorazowo są wskazywane w procesie składania Zamówienia. Szczegółowe informacje dotyczące kosztów i standardowego czasu dostawy od momentu wysyłki znajdują się w pod tym linkiem: DOSTAWA.
-
Dostępne w Sklepie formy dostawy Towaru na terenie Polski to:
-
Paczkomaty Inpost,
-
Kurier Inpost,
-
Kurier,
-
Poczta Polska,
-
Odbiór osobisty: Charlotte Fashion, Wybickiego 7A, 41-303 Dąbrowa Górnicza (Polska).
-
Wysyłka Towarów odbywa się w sposób i na adres wskazany przez Zamawiającego w Formularzu zamówienia lub na adres podany przez Zamawiającego podczas składania zamówienia.
-
W przypadku zamówień, które mają zostać dostarczone poza teren Polski, jedyną opcją dostawy jest kurier DPD. Cena dostawy wskazana jest w formularzu składania zamówienia w „Opcjach dostawy”.
-
W razie braku odbioru Towaru w ustalonym terminie, Sprzedawca wezwie Klienta w formie elektronicznej na adres e-mail podany przez Klienta przy składaniu zamówienia do odbioru Towaru pod adresem wskazanym w ust. 2 pkt 6 w terminie 7 dni. Klient w odpowiedzi na wezwanie może zamiast odbioru w miejscu, o którym mowa w ust. 2 pkt 6 zażądać ponownej wysyłki Towaru poprzez wskazane w ust. 2 pkt. 1-5 formy dostawy - za uprzednim uregulowaniem płatności za:
-
ponowne dostarczenie Towaru zgodnie z aktualnie obowiązującymi stawkami przy składaniu zamówień u Sprzedawcy oraz
-
kosztu zwrotnego odesłania pierwotnej przesyłki do Sprzedawcy.
Uregulowanie przez Klienta płatności, o których mowa powyżej następuje przelewem na rachunek Sprzedawcy:
-
PLN: 94 1240 2962 1111 0011 4980 5620 albo
-
EUR: 23 1240 2962 1978 0011 4980 5646
W przypadku braku odebrania towaru w wyznaczonym terminie przez Klienta, Sprzedawcy przysługuje prawo do odstąpienia od umowy w terminie 14 dni od dnia bezskutecznego upływu terminu na odbiór Towaru przez Kupującego. Oświadczenie to składane jest w formie elektronicznej na adres e-mail Klienta wskazany przy składaniu zamówienia. W przypadku odstąpienia przez Sprzedawcę od umowy, zwróci on Klientowi dokonaną przez niego płatność za Towar, pomniejszając ją o koszty przesyłki pierwotnej oraz koszty zwrotnego dostarczenia Towaru do Sklepu, chyba że nieodebranie Towaru nastąpiło z przyczyn niezależnych od Klienta (np. błąd przewoźnika). Sklep dokona zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient, chyba, że Klient wyrazi wyraźną zgodę na inny sposób zwrotu, przy czym sposób ten nie będzie się wiązał dla Klienta ani Sklepu z żadnym dodatkowym kosztem.
-
NIEZGODNOŚĆ TOWARU Z UMOWĄ (RĘKOJMIA-REKLAMACJE)
-
W razie braku zgodności Towaru z umową Konsumentowi przysługują uprawienia określone
w Rozdziale 5a Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta. -
W razie niezgodności Towaru z umową, Konsument może żądać naprawy Towaru lub wymiany. Jeżeli doprowadzenie Towaru do zgodności z umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sklepu, Sklep może:
-
wymienić Towar, gdy Konsument żądał naprawy lub
-
naprawić Towar, gdy Konsument żądał wymiany.
-
Jeśli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sklepu, Sklep może odmówić doprowadzenia Towaru do zgodności z umową, a Konsument może zgłosić żądanie wskazane w ust. 4. Dla oceny ‘nadmierności kosztów’ bierze się pod uwagę wszystkie okoliczności sprawy.
-
W razie stwierdzenia niezgodności Towaru z umową, Konsument może żądać obniżenia ceny albo zwrotu ceny z powodu odstąpienia od umowy, jeżeli:
-
Sklep odmówił doprowadzenia Towaru do zgodności z umową zgodnie z ust. 3;
-
Sklep nie doprowadził Towaru do zgodności z umową,
-
brak zgodności Towaru z umową występuje nadal, mimo że Sklep próbował doprowadzić Towar do zgodności z umową;
-
brak zgodności Towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo zwrot ceny z powodu odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony określonych w ust. 3 powyżej;
-
z oświadczenia Sklepu lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.
-
Reklamacje należy zgłaszać w formie pisemnej lub mailowej na następujący adres: Charlotte Fashion, Wybickiego 7A, 41-303 Dąbrowa Górnicza (Polska) lub na adres elektroniczny: bok@charlottefashion.pl. Klient ma również możliwość skorzystania z formularza reklamacyjnego, o którym mowa w pkt III ust. 2 pkt 7. Przesyłki wysyłane do Sklepu bez uprzedniego uzgodnienia
w formie: "za pobraniem", do Paczkomatu, czy punktów odbioru nie będą odbierane. -
Sklep odpowiada wobec Konsumenta za brak zgodności Towaru z umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Towaru do użycia, określony przez Sklep, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy. Domniemywa się, że brak zgodności Towaru z umową, który ujawnił się przed upływem dwóch lat od chwili dostarczenia towaru, istniał w chwili jego dostarczenia, o ile nie zostanie udowodnione inaczej lub domniemania tego nie można pogodzić ze specyfiką towaru lub charakterem braku zgodności towaru z umową.
-
Sklep zobowiązany jest udzielić odpowiedzi na reklamacje w terminie 14 dni od daty jej otrzymania
i przekazać Konsumentowi odpowiedź na reklamację w formie dokumentu załączonego do wiadomości e-mail albo na papierze. Jeżeli Sklep nie udzieli odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni od daty jej otrzymania, reklamacja zostaje uznana za zasadną. -
Zaleca się podanie przez Konsumenta w opisie reklamacji: informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia wady, zdjęcie prezentujące wadę oraz żądania sposobu doprowadzenia produktu do zgodności z umową oraz danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Sklep.
-
Sklep po otrzymaniu zgłoszenia, przeprowadzi wstępną ocenę reklamacji. Jeśli na podstawie zgłoszenia uzna zasadność reklamacji, Konsument otrzyma decyzję o uwzględnieniu żądania.
-
Sprzedawca poinformuje Klienta i zorganizuje odbiór towaru na własny koszt. Konsument nie ponosi żadnych opłat związanych z przesyłką reklamacyjną.
-
Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności towaru z umową jest nieistotny. Ocena istotności wady odbywa się na podstawie przepisów Ustawy o prawach konsumenta oraz okoliczności konkretnej sprawy.
-
Informacje o reklamacji Towaru dostępne są również pod linkiem: ZWROTY WYMIANY REKLAMACJE.
-
ODSTĄPIENIE OD UMOWY
-
Konsument może w terminie 14 dni kalendarzowych od dostarczenia mu towaru złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów,
z wyjątkiem kosztów wskazanych w ust. 2. -
Konsument w związku z odstąpieniem od umowy ponosi koszty bezpośredniego zwrotu Towaru do Sklepu pod adres: Charlotte Fashion, Wybickiego 7A, 41-303 Dąbrowa Górnicza (Polska). Jeżeli Konsument wybrał sposób dostarczenia towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sklep, Sklep nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów. Klient nie powinien wysyłać przesyłek zwrotnych za pomocą Poczty Polskiej w formie listowej lub niezarejestrowanej.
-
Do zachowania terminu na wykonanie prawa na odstąpienie od umowy wystarczy wysłanie oświadczenia o odstąpieniu na adres Sprzedawcy: Charlotte Fashion, Wybickiego 7A, 41-303 Dąbrowa Górnicza (Polska) lub adres elektroniczny: bok@charlottefashion.pl.
-
Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:
-
dla umowy, w wykonaniu której przedsiębiorca wydaje towar, będąc zobowiązany do przeniesienia jego własności - od objęcia towaru w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która:
-
obejmuje wiele towarów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach - od objęcia w posiadanie ostatniego towaru, jego partii lub części,
-
polega na regularnym dostarczaniu towaru przez czas oznaczony - od objęcia w posiadanie pierwszego z Towarów;
-
dla pozostałych umów - od dnia zawarcia umowy.
-
Sklep niezwłocznie prześle Konsumentowi na trwałym nośniku potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
-
W przypadku odstąpienia przez Konsumenta od Umowy, Umowa jest uważana za nigdy niezawartą. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w celu stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonalności Towaru. Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
-
Sklep, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania od Konsumenta oświadczenia
o odstąpieniu od umowy, zwróci Konsumentowi dokonaną przez niego płatność za Towar oraz koszty dostarczenia Towaru do Konsumenta. Sklep dokona zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba, że Konsument wyrazi wyraźną zgodę na inny sposób zwrotu, przy czym sposób ten nie będzie się wiązał dla Konsumenta z żadnym dodatkowym kosztem. -
Sklep może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Klienta do chwili otrzymania zwrotu Towaru lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
-
Klient zobowiązany jest zwrócić towar w stanie nienaruszonym, w granicach zwykłego zarządu rzeczą. W przypadku zwrotu towaru, który jest zabrudzony, poplamiony lub przesiąknięty intensywnym zapachem (np. dymu papierosowego, perfum), Sprzedawca ma prawo oddać towar do pralni w celu jego profesjonalnego czyszczenia. Przed podjęciem decyzji o potrąceniu kosztu prania, Sprzedawca poinformuje Klienta drogą mailową na adres podany w zamówieniu o wykrytych zabrudzeniach i przewidywanym koszcie czyszczenia, przesyłając zdjęcia dokumentujące stan zwróconego towaru. Klient ma prawo w ciągu 3 dni kalendarzowych od otrzymania informacji zgłosić uwagi do decyzji Sprzedawcy, które Sprzedawca bierze pod uwagę przy podejmowaniu decyzji
o przekazaniu towaru do pralni. Rzeczywisty koszt czyszczenia, zgodnie z obowiązującymi w danym momencie stawkami rynkowymi, zostanie potrącony z kwoty należnej za zwrot towaru. Wysokość potrącenia jest ustalana na podstawie rzeczywistego kosztu czyszczenia danej kategorii odzieży (np. sukienka, sweter, płaszcz) według rynkowych cen pralni. Sprzedawca przedstawi Klientowi dowód kosztu czyszczenia na jego żądanie. -
W przypadku odesłania przez Klienta towaru uszkodzonego-wymagającego przeszycia, wynikającego z przekroczenia zasady zwykłego zarządu, towar może zostać oddany do krawca. Postanowienia ust. 9 stosuje się odpowiednio.
-
Jeżeli Klient odeśle Towar po upływie terminu na odstąpienie od umowy, Sprzedawca poinformuje Klienta o braku możliwości przyjęcia zwrotu oraz o konieczności odbioru Towaru. Klient ma 14 dni od otrzymania informacji na odbiór Towaru osobiście pod adresem: Charlotte Fashion, Wybickiego 7A, 41-303 Dąbrowa Górnicza (Polska) lub na zlecenie jego ponownej wysyłki na adres Klienta na jego koszt. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za zwrot Towaru dokonywany przez Konsumenta po terminie i nie zwraca Konsumentowi żadnych poniesionych kosztów związanych z nieprawidłowo dokonanym zwrotem.
-
Wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy stanowi załącznik do Regulaminu i zostaje Konsumentowi przesłany w formie dokumentu załączonego do wiadomości e-mail zawierającej potwierdzenie złożenia zamówienia. Wzór oświadczenia nie jest wiążący dla Konsumenta.
-
Informacje o zwrocie Towaru dostępne są również pod linkiem: ZWROTY WYMIANY REKLAMACJE.
-
Prawo do odstąpienia od umowy przysługuje wyłącznie Konsumentom oraz Przedsiębiorcom na prawach Konsumenta. W przypadku zamówień składanych przez firmy (przy podaniu NIP do faktury VAT), zwroty nie są możliwe, chyba że wynika to z indywidualnych ustaleń ze Sprzedawcą.
-
WYMIANA
-
Każdy Klient ma prawo do wymiany zakupionego towaru w terminie do 14 dni od daty otrzymania przesyłki.
-
Towar przeznaczony do wymiany musi być w stanie niezmienionym, bez śladów użytkowania. Wymiana obejmuje również oryginalne opakowanie towaru, jeśli było dołączone. Wymiana dotyczy wyłącznie produktów nieużywanych, kompletnych i posiadających oryginalne metki.
-
Aby dokonać wymiany, należy wypełnić formularz wymiany towaru oraz odesłać produkt wraz
z wypełnionym formularzem na adres: Charlotte Fashion, ul. Wybickiego 7A, 41-303 Dąbrowa Górnicza. Klient nie powinien wysyłać przesyłek zwrotnych za pomocą Poczty Polskiej w formie listowej lub niezarejestrowanej. -
Koszty przesyłek związanych ze zwrotem ponosi Klient, chyba że ustalono inaczej.
-
Klient zostanie poinformowana o statusie wymiany drogą e-mailową. Wymiana towaru zostanie zrealizowana w możliwie najkrótszym terminie, zależnym od dostępności produktów, nie później niż do 30 dni kalendarzowych.
-
W przypadku braku dostępności wybranego produktu, Klientk może zdecydować się inną opcję wymiany lub zwrot środków.
-
Wymiana nie obejmuje produktów personalizowanych oraz tych, które ze względów higienicznych nie mogą być ponownie sprzedane (np. bielizna).
-
Postanowienia pkt X ust. 9-10 stosuje się odpowiednio do Towaru, który został zwrócony w ramach wymiany.
-
Informacje o wymianie Towaru dostępne są również pod linkiem: ZWROTY WYMIANY REKLAMACJE.
-
Prawo do wymiany przysługuje wyłącznie Konsumentom oraz Przedsiębiorcom na prawach Konsumenta. W przypadku zamówień składanych przez firmy wymiany nie są możliwe, chyba że wynika to z indywidualnych ustaleń ze Sprzedawcą.
-
CLUB #CHARLOTTEFASHIONGIRLS
-
Charlotte Fashion Club to program lojalnościowy organizowany przez Sklep, umożliwiający jego zarejestrowanym Klientom zbieranie punktów za zakupy oraz korzystanie ze specjalnych rabatów
i ofert promocyjnych. -
Członkiem Clubu może zostać każda osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, która dokona rejestracji na stronie internetowej sklepu Charlotte Fashion i zaakceptuje niniejszy Regulamin.
-
Szczegółowe warunki programu lojalnościowego znajdują się w pod tym linkiem: CLUB.
-
Pozasądowe sposoby rozstrzygania sporów i platforma ODR
-
Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta
z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php;
http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz
http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
-
Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
-
Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą;
-
Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą;
-
Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich);
-
Konsument ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji
i dochodzenia roszczeń. za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
-
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
-
Wszelkie dane osobowe i teleadresowe otrzymane przez Sklep poprzez formularze zamówień lub podane podczas składania zamówienia drogą telefoniczną są wykorzystywane wyłącznie do realizacji zamówienia.
-
Administratorem danych osobowych jest Sklep. Dane kontaktowe administratora danych są podane w części I.
-
Przetwarzanie danych osobowych jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest Użytkownik/Kupujący/Klient lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą przed zawarciem umowy.
-
Podstawę prawną przetwarzania danych osobowych w powyższej sytuacji stanowi art. 6 ust. 1 lit. b Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).
-
Dane osobowe Użytkownika/Kupującego/Klienta w celach marketingowych są przetwarzane
w oparciu o zgodę Użytkownika/Kupującego/Klienta, udzieloną poprzez zaznaczenie odpowiedniej opcji w serwisie. Podstawę prawną przetwarzania danych osobowych w powyższej sytuacji stanowi art. 6 ust. 1 lit. a RODO. Informacje na temat przetwarzania danych osobowych znajdują się
w Polityce Prywatności zamieszczonej na stronie internetowej sklepu. -
Sklep zobowiązany jest do gromadzenia danych osobowych adekwatnych do celu ich przetwarzania oraz do ich przechowywania przez okres nie dłuższy niż to jest niezbędne do realizacji zamówienia.
-
Klientowi/Kupującemu/Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do danych osobowych zgromadzonych przez Sklep, prawo do żądania ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzoru.
-
Sklep zobowiązany jest do:
-
przetwarzania danych osobowych zgodnie z RODO,
-
opracowania i aktualizacji dokumentacji opisującej sposób przetwarzania danych osobowych;
-
zapoznania osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych z przepisami ustawy
o ochronie danych osobowych oraz z dokumentacją dotyczącą ochrony danych osobowych obowiązującą w sklepie.
-
Dane osobowe są przekazywane firmom kurierskim lub innym administratorom danych, gdy jest to niezbędne do realizacji zamówienia lub wykonania umowy zawartej z Zamawiającym.
-
Wszelkie ewentualne spory wynikłe z umowy, będzie rozstrzygał Sąd właściwy dla miejsca działalności Sprzedawcy. Zdanie poprzednie nie znajduje zastosowania do sprzedaży konsumenckiej.
-
W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem obowiązują przepisy powszechnie obowiązujące, w tym przepisy Kodeksu cywilnego oraz Ustawy o prawach konsumenta.